باید سخنرانی های دینی، درس گفتار باشد. نه اینکه از هر دری سخن گفتن
سخنرانی ها نباید سلیقه ای باشد، بلکه باید بر مبناهای محکم دینی بیان شود. تا مردم از روحانیون مختلف سخنان متفاوت نشنوند، که این بسیار برای فهم دینی مردم مضر است.
یک سخنرانی دقیق و درس گونه که ده دقیقه زمان ببرد، بهتر از یک سخنرانی یک ساعته غیردرسی و از هر دری سخن گفتن است. و قطعاً برای مردم عموم هم می توان درس گونه سخنرانی کرد. همان طور که برای دانش آموز ابتدایی روال آموزشی داریم، پس برای مردم عام هم صددرصد می توان سخنرانی درس گونه داشت.
منظور از سخنرانی درس گونه این است که کلام شخص سخنران، ابتدا و انتها داشته باشد و بر مبانی محکم استوار باشد. نه اینکه برداشت های شخصی خود را از دین بین همه مردم تعمیم دهد.