بسم الله الرحمن الرحیم

و ما جن و انس را جز برای بندگی خلق نکردیم. – سوره مبارکه ذاریات

و ما جن و انس را جز برای بندگی خلق نکردیم. – سوره مبارکه ذاریات

1- متأسفانه برخی افرادی که در جایگاه استاد قرائت قرآن هم هستند، زوایایی پنهان و آشکار با نظام و رهبری دارند.

که این موضوع سبب انحراف آن‌ها از مسیر قرآن هم می‌شود.

برخی از این عزیزان به صورت آشکار در صفحات مجازی خود فعالیت‌هایی در این خصوص هم دارند.

و برخی در جلساتشان هم این موضوعات را مطرح می‌کنند.

حال مسئله اصلی این جاست که چطور ممکن است شخصی سال های متمادی با قرآن سروکار داشته باشد، ولی در مسئله ولایت فقیه که از مهمترین موضوعات دین است، انحراف داشته باشد؟

آن چنان که این موضوع در برخی مداحان هم وجود دارد. شخص سال های زیادی با روضه و توسل سروکار داشته، و چقدر بر مصائب اهل بیت علیهم السلام گریسته است، ولی اکنون در مسئله ولایت فقیه نه تنها انحراف دارد، بلکه مخالفت های خود را نیز با حواشی این امر، علنی مطرح هم می کند!

2- مسئله مهم دوم این است که ما در موضوع قرائت قرآن نباید خودمان به دنبال مطرح شدن باشیم. که این جمله را به صورت کلی در همه موضوعات، سردار سلیمانی عزیز مطرح کرده بود، ایشان گفتند: ما نباید دنبال دیده شدن باشیم، آن که باید ببیند می بیند.

حال در موضوع قرائت قرآن نیز همین مسئله مطرح است. آن که باید ببیند می بیند، ما وظیفه ای برای مشهور کردن خودمان نداریم. اگر نیاز باشد، خود خدا به ما شهرت هم می دهد، و اگر هم ندهد، حتماً به صلاح ماست که مشهور نشویم ولی در عین حال قاری بسیار توانمندی هم باشیم. شاید شهرت برای برخی مفسده به دنبال داشته باشد.

ما فقط باید به تکلیف خود عمل کنیم. تکلیف ما اخلاص است نه به نمایش گذاشتن خود…