بسم الله الرحمن الرحیم

و ما جن و انس را جز برای بندگی خلق نکردیم. – سوره مبارکه ذاریات

و ما جن و انس را جز برای بندگی خلق نکردیم. – سوره مبارکه ذاریات

1- ساماندهی مجالس ختم در کشور، به طوری که برای قرائت قرآن در این مجالس، فقط و فقط از قاریانی که به حد قابل قبول از تلاوت رسیده‌اند، استفاده شود.

2- ساماندهی کرسی‌های تلاوت برای محافل قرآنی. این که در این محافل، بیشتر یا حتی فقط از قاریانی استفاده می شود که در مسابقات مقام خاص آورده اند، باعث می شود کسانی که طریق مسابقات را طریق مطلوبی نمی دانند ولی در عین حال قاریان بسیار توانمندی هستند، از این محافل جا بمانند.

3- ساماندهی تلاوت های صدا و سیما. به این معنی که سال هاست که افرادی که در صدا و سیما تلاوت می کنند افراد محدود و مشخصی هستند. تکرار در تکرار. و این چقدر غیر عادلانه است. متأسفانه کسانی که در رأس انتخاب این قاریان برای صدا و سیما هستند، افراد صالحی برای این کار نیستند.

4- ساماندهی تلاوت های اذان گاهی کلیه مساجد کشور، به طوری که شخص قاری مورد تأیید، تلاوت قبل از اذان را به طور زنده انجام دهد. و پس از این تلاوت، همین قاری یا فرد مورد تأیید دیگری اذان را بگوید.

5- حذف کامل مسابقات قرائت قرآن در کشور. ما در هنرهای دیگر خاصه هنرهای خوانندگی دیگر، غیر از قرائت قرآن، اصلاً چنین محملی برای مطرح شدن خواننده ها نداشته و نداریم. هر خواننده ای که خوب اجرا کند، مطرح می شود. و کسی که خوب اجرا نکند، مطرح نمی شود. حال در قرائت قرآن سال های سال است که آمده اند مسابقاتی را راه انداخته اند که عده محدودی در شرایط خاص مطابق سلیقه چند داور محدود که معلوم نیست نظراتشان صائب باشد یا نه، انتخاب می شوند. و این بسیار دور از عدالت و حق است. ما قاریان بسیاری را می شناسیم که بسیار خوب می خوانده اند، ولی به سبب اینکه در این گونه مسابقات مقام نیاورده اند، کلاً قرائت قرآن را کنار گذاشته اند. و حتی این مطلب هم هست که خروجی های مسابقات قرآن الزاماً قاریان قابل قبولی نیستند. قاریان مصری که مراجع تقلید ما در قرائت هستند، هیچ گاه حاضر نخواهند شد که از فیلتر چنین مسابقاتی انتخاب شوند…